Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

17 november 2012

Det inre myskontot

Häromkvällen så behövde jag och barnen fylla på det inre myskontot. Då tände vi ljus, tjuvlyssnade lite på julmusik, värmde glögg och klippte fina bilder ur förra årets jultidningar. Vi smakade också nybakade lussekatter. Man ska ju passa på att njuta en smula när man kan. Även om det känns som en liten, liten tjuvstart.
*
A cosy evening with the children. We cut in last years christmas magzines.

9 kommentarer:

Unknown sa...

Åh, hvor godt :)
det er så hyggeligt at gøre noget man ligesom ikke "må" gøre endnu:)

Anonym sa...

Det där ser mysigt ut. Att fylla på det inre myskontot då och då är ett måste tycker jag.
Kram på dig fina!

Jenny Bergvall sa...

Inre Myskontot. Ja det behöver påfyllning med jämna mellanrum. Man är lite dålig på det bara tycker jag... eller man och man, jag är tyvärr det. Men lovar och bättre mig, här och NU!

AttenKattenNoa sa...

Så självklart! Och så mysigt. Förnuftigt tycker jag.

Linda sa...

Åh vad mysigt!

Hannele på Hisingen sa...

Härligt :)

Fröken Henriksson sa...

Vad mysigt! Sånt behöver man fylla på med då och då. Jag har tagit fram julsakerna redan för att lysa upp i novembermörkret :) Ha det bra!

Fröken Prickig sa...

Mysigt!

metamorphosis sa...

Myyys!

Måste nog höra med mina ungar om de vill julpyssla lite i helgen...