Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

12 september 2011

Harmonifrukost

Efter en morgon med någon som kanske inte hade det soligaste morgonhumöret,
måste jag boosta mig själv med en harmonifrukost. Jag tänder ljus och äter smoothie
som blev över från igårkväll blandat med fil. Jag har ett varmt fårskinn under rumpan
och försöker känna lugnet och andas sakta. Det är jobbigt när andras usla morgonhumör
påverkar en själv. Jag försöker hålla det utanför mig själv, men ibland gnager det sig in.
Borde kanske sätta på klassisk musik också, men jag är ju inte hur ambitiös som helst,
så diskmaskinens brummande får duga istället.

After a morning with someone that has a bad morning mood, I need a breakfast in harmony.

1 kommentar:

Laila sa...

Har en son med diagnos... En del mornar blir allt annat en lugna. *himlar med ögonen*
Men då är just ljus en av mina bästa knep att ta till när han väl kommit till skolan!