Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

23 oktober 2010

Som i en film

När man åker i väg på en resa på tu man hand
till en främmande stad i ett annat land,
då känns det som om man är i en film.
Här är en av skådespelarna
(men jag lyckas inte posa som en stjärna, står mer stadigt
som tjejen från landet)

Okej, tjejen från landet är med i en film!
En romantisk komedi!
Men är filmen i färg eller svartvit?
Tror svartvit......nej, färg!
Här skulle min motspelare köpa mig en färgglad bukett,
men han hade tyvärr missat den delen i manuset... Kunde inte riktigt heller bestämma mig för i vilken tid filmen utspelades.
Nutid, dåtid?
...kanske var det 1929?
When you go on a journey as a couple,
to a foreign city in another country, it can feels like you are in a movie.
I am one of the actors. But I can't look like a star,
stands more stable just like the girl from the country.
*
OK, the girl from the country is the mainactress.
But is the movie in colour or in black and white?
When I see the flowers it must be a colourmovie:
There my fiance shall bought flowers, but sorry,
he missed that part of the script.
*
In which time do the movie take place?
Present or past...
Maybe it was 1929.

9 kommentarer:

En støvel og en sko sa...

Hei du!
For et artig innlegg, kjempefint. Så fine bilder dere har tatt. Kjenner meg igjen i det med å føle seg som i en film. Husker første gang jeg var i USA, steg ut av bilen og tenkte 'Hvilken film er dette nå igjen?'
God helg.
Klem

Lilla Gryn sa...

Åh, vad härligt det ser ut! Jag tror jag ska skriva ett manus och se om jag får samma tur.

Hoppas du hade en skön resa!! Trevlig Helg!!

Lady Thirty sa...

hoppas att ni haft det riktigt skönt :)

Jenny Bergvall sa...

Massa mysiga bilder från en mysig resa ser det ut att vara. Härligt! Fortsatt skön helg på dig Maria!

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Så kul och fint. Tror det hade varit en bra film det där :)

Anonym sa...

Det lyfter själen lite att få komma bort och se nåt annat ibland. Och världen är så fin!

Hannele på Hisingen sa...

jag tycker också det blir som film ibland
(och jag drömmer svartvitt :)

metamorphosis sa...

Tänk ändå så härligt att fantasin och förmågan att drömma sig bort finns! Detta att kunna leva sig in i en annan värld, skapa en ny verklighet.

...och tänk så tomt och torrt det skulle vara att leva om man inte kunde allt detta!

jejja79 sa...

Hoppas att ni hade en underbar resa.... bilderna tyder på det iallfall =) kalasfina