Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

21 oktober 2010

Hörnor/Corners

Bara några hörn i huset
en helt vanlig dag i oktober.
Jag simmar genom prylar
som flyter på fel ställe,
försöker hålla huvudet ovanför ytan.
Idag ska jag skapa i ateljen så
att jag får nytt syre.

Just some corners in our house
an ordinary day in October.
I swim trought a sea with stuff in wrong places
and try to keep my head above the surface.
Need a workday in my studio
so I can get new energy.

7 kommentarer:

Bare Beppe sa...

Hærlig Maria. Idag har jeg også en fridag fra min vanlige jobb, og skal SY en hel masse :) Ha en god dag - og kos å vite at det er mange andre rundt som holder på å nyter, når man tar kaffepausen :) Klem Beppe

En støvel og en sko sa...

Hei Maria! Så fine detaljbilder. Elsker string-hyllen og har maken i hvit.
Fin dag til deg!
Klem

C. Tvillingmamma sa...

Alltid lika härliga färgklickar hos dig!

Anna sa...

Hej Maria
Vill bara säga hej. Jag har följt din blogg nästan varje dag i ett par år men inte lämnat någon kommentar. Jag tycker mycket om din blogg är själv konstnär men har inte haft någon egen blogg tidigare nu har jag dock dragit igång en liten julblogg bara för att testa lite.

Men tack för att du förgyller min vardag!


Varma hälsningar Anna

julhosanna.blogspot.com

Petra sa...

Hej hej! How I love the flowering on the red cupboard, that looks really amazing. Is it wallpaper?
Nice!

Anonym sa...

Tänkte på dig för ett tag sedan då jag var in på (tror det var) Växtriket i Luleå och så såg jag världens underbaraste koppar och kannor i rött med vita små prickar på. Helt fantastiska!! å underbart prickiga :)

Jenny Bergvall sa...

Fina "hörnor" ;) Hoppas uppförsbacken slätar ut sig snart!
KRAM J