Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

5 augusti 2010

Virkat och stickat pryder parken

Idag har vi varit ett gäng som prytt Skulpturparken
i Piteå med virkat och stickat.
Mitt bidrag är sådana här blommor som jag stuckit ner i gräset. Här
är de inte på sin rätta plats. De hamnade tillslut under ett träd,
ett träd fullt med grytlappslöv. Där under trädet blev mina blommor fina.
Om du har vägarna förbi skulpturparken i Piteå,
ta dig en titt. En massa fint att se! Jag ska visa fler bilder senare...

Crochet flowers.

14 kommentarer:

Cathis stick och sy sa...

Hej
Det var trevligt att gå i parken.Kul med annan typ av konstverk
Ha det så bra

Annan sa...

Väldigt smart och väldigt fint! :)

Jennie sa...

Åh så fint!! Kul idé!

TvåÄndsStickan sa...

Åh så fint!
Framförallt den vitrosa närmast i bild!

HBJ sa...

Herleg blomeeng! :oD

Lotten sa...

Åhh vad fina de var! JAg önskade att jag bara kunde zappa mig upp till dig och hälsa på och få se allt fint irl ;D

Kram Lotten

Lindas trädgårdsblogg sa...

Oj vad fina!!! Såna kunde man ju ha i sin egen trädgård, värsta pyntet. Klår tomtarna med hästlängder!

Hannele på Hisingen sa...

Helfräckt :)

Hannele sa...

P.S.
inget fel på tomtar..

LeiaMia sa...

Ååååååå jag önskar verkligen att jag hade haft vägarna förbi, men Piteå är sååååå långt hemifrån!

Mina dagar sa...

Hi hi...vilken kul idé! Verkligen fint!
Nu är det så synd igen, att Piteå och huvudstaden har några mil mellan sig:( Hade gärna gått och tittat i Skulpturparken!
Kramar Eva

Myggan sa...

Varje park med värdighet borde ha virkade dekorationer, tycker i alla fall jag. Och självklart ska det vara blommor. =)
/Anna

med nål och tråd sa...

Jisses. Kanonsnyggt.

Gitte bortbytingen sa...

Superfina!!