Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

5 augusti 2010

Miss You I-V

Kommer ni ihåg de blommande askarna som jag visade häromdagen?
När jag såg dem som blev jag så inspirerad att även måla blommor.
Det är kul att hjärnan inspireras av mig själv.
Jag har målat en rad med blommor, som jag kallar för Miss You I-V.
Tror att jag tar med dem till Nolia.
De säljs var för sig, men är nästan finast så här tillsammans.

Idag ska jag montera virkgrafitti. Är med i ett litet
virkgrafitti/stickgrafitti-projekt som Piteå kommun har sanktionerat.
Vi ska pryda en park nu under Nolia-veckan, men jag hoppas
att det får vara kvar lite längre. Jag ska visa bilder därifrån senare.
*

Some new paintings that I've done. I call them
Miss You I-V.

4 kommentarer:

Ann Granlund, textiltryckare sa...

jättefina!! hoppas någon köper alla så de får vara tillsammans :-)Lycka till på Nolia

Unknown sa...

Så fina blommor du målat! Virkgrafitti är så häftigt, låter som ett kul projekt!

mammagumman sa...

Kikar in och skickar en kram! Finfint som vanligt! Kram Anna

Fröken Prickig sa...

Kul med virkgrafitti, skulle jag vilja vara med på! ...och jag kände mig inte det minsta överfallen - jag gillar spontana människor:)