Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

29 mars 2010

Krydda livet

Den här dagen startade sådär.
Lite tungt. Men en känsla av motgång och orkeslöshet.
Nu så får jag försöka peppa upp mig.
Eller peppra upp mig.
Krydda livet!
Idag är idag.
Imorgon är en ny dag.
Nu är nu.
Och nästa timme en annan.
Apropå peppar, så har vi endel i den vägen nära spisen.
Tror bestämt att det är dax att laga lunch!

Try to spice my day today.
Give it som piece of edifying spieces, for my soul.

7 kommentarer:

Rosemary and thyme sa...

Selv om du hadde en litt tung start, håper jeg det kommer seg i løpet av dagen:)

Vil ønske deg en fin påske!
Klem Tove

PillePalle sa...

Hej Maria! Trenger også litt krydder og pepper i livet mitt, jeg....Takk for tippset ;-) Ha en fin, spicy dag!

Jo sa...

Låter som en väldigt sund filosofi! Och du har ju faktiskt en väldigt uppiggande pepparkvarn att kika på. Jättefin! Var har du hittat den, tro?

mammagumman sa...

Här kommer en bamsekram! Det kan behövas det med ibland. / Anna

Min vrå... sa...

Jag blir lite pappad när jag tittar på dina färglada bilder. Det gör mig piggare.
Kram elin.

Lena Andersson sa...

Man kan inte alltid presentera massa spännande på bloggen, ibland måste man få vara lite trött eller lite låg då ska man lyssna på sin enda kropp man har och dra ner på tempot för jag tror det är kroppens sätt att säga dej något.
Ha en skön och slapp dag... kväll det är det som åter står nu av dagen.

till-vidas-ara sa...

Härliga bilder från kökenet kära du! Visst får man försöka peppra upp sig ibland :) Har kämpat med det i några dagar, men idag då sola kom var det såå mycket bättre!!!

Kramar Lycke