Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

22 augusti 2012

Små och stora broderier

Nu har Karin Holmbergs andra broderibok kommit. Den heter Små och stora broderier. Boken är full av vackra och inspirerande bilder. Den här boken känns friare och mer full av lust än den första boken. Jag är inte den som kan tänka mig att göra efter ett mönster som någon annan ritat. Så jag kommer inte använda mig av färdiga mallar. Men boken gör mig grymt sugen på att brodera. Allra mest sugen blir jag när jag ser den fantastiska väskan som hon sytt. Vill genast brodera en egen väska. Kanske ska det bli mitt långsamma höstprojekt! Hoppas att jag ska få tid till det...  
 Broderikorgen har iallafall åkt fram...
...och så har jag ju det här några år gamla, som jag broderat på en gammal krympt yllekjol. Måste hitta på något med det. Boken Små och stora broderier finns bland annat att köpa HÄR. Karin har en blogg som jag läser ibland; Brodösens blogg.

A new book about embroidery; Små och stora broderier by Karin Holmberg. Inspiring!

3 kommentarer:

Hannele på Hisingen sa...

Man blir verklige sugen på att brodera...

Emileitha/Tarja sa...

Har redan beställt denna bok, kommer snart. Väntar otåligt.
Köpte en annan broderi
bok också, skrivit om den nyss i bloggen. Så inspirerande att bläddra i, har svårt för färdiga mallar o mönster..

Pysselfarmor sa...

Visst är den fin... ;-))

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se