Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

17 juli 2012

Kalasdukat


Eftersom det här är en regnsommar, så garderade vi oss inför min födelsedagsfest med två olika tält så att alla skulle kunna sitta under tak. Här är bilder från det ena tältet. Mina egengjorda pompoms hänger i taket och ovanför dem hängde en ljusslinga som inte syns på den här bilden. Olika udda blommor i olika udda små vaser stod på borden tillsammans med ljuslyktor.
*
Pictures from my birthdayparty, before the guests arrived.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt och stämningsfullt, blir säkert ett glatt kalas, eftersom man blir glad av att se alla vackra färger och på det sätt du gjort i ordning. Jättefint!
Ha det så jättetrevligt :)
Ann-Louisekram.

Åsa Tidqvist sa...

Men så mysigt det ser ut! Och vad käckt med glas-tagsen *lägger på minnet* =)
Ang att sälja till butik som du undrade hos mig så säljer på kommission, ngt annat är inte lönsamt för mig (eller butiken heller, då utpriserna blir höga) och det funkar väldigt bra, nu har jag ju snurr på alla ställen =)

Lise B sa...

Hei Maria, gratulerer med fødselsdagen. Er du også kreps ? Jeg har fødselsdag 14. Juli. Men jeg er altså myyyyyyye eldre enn deg da :) her er det også regnsommer. Vi er i huset vårt utenfor byen og monteres nytt kjøkken. Jeg skulle gjerne ha vært gjest hos deg! Du dekker så fint på ! Måtte solen skinne på oss i nord også snart!

Hannele på Hisingen sa...

Härligt färgglatt.

BD sa...

Det måste ha varit underbart att få lov att pynta upp till. Ser jätte festligt ut!

Sandra Viström sa...

Å vad fint ni hade ordnat. Vackra färger.

Är du förresten nöjd med din ritplatta, blev plötsligt sugen på en idag?

till-vidas-ara sa...

Ååh vad härligt och grattis!!! här håller man ju inte reda på nåt :) underbart randigt (så klart :) och finfin pompoms, måste lära mig det där! gillar små udda vaser..mmm..

kramar Lycke