Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

8 juni 2012

The same procedure every morning


Förstår egentligen inte alls hur jag kan äta samma frukost år ut och år in. Fil med rivet äpple. Om jag vill festa till det strör jag på lite kanel. Vill jag festa till det mycket så gör jag min egen müsli istället för äpplet. Men oftast så är jag riktigt sugen på just bara fil med rivet äpple. Trots att jag mumsar i mig det nästan varje dag. Hur gör ni, äter ni samma år ut och är in? Och vad äter ni? (Kanske kan få någon ny idé.)
*
The same breakfast almost every day. But I still like it.

12 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Här blirdet youghurt och hemma gjord musli varje dag på jobbet ,men på helgerna kan det slinka ned ett kokt ägg också
Tror att det är väldigt vanligt att man äter samma frukost varje dag
Ha en riktigt skön solig helg

KROnPRINSESSENE sa...

Å, så godt det ser ut!
Ble sulten på frokost nå...
Ha en strålende helg :)
Klem May Helen

Lena Andersson sa...

Här är en till som är lika tråkig, stor hårdbrö macka med smör och kaviar eller ost och en balja The. Därför är det så skönt när man inte äter hemma då blir det alltid mjuktbröd, så skojar jag till det = )

Unknown sa...

Jeg er som dig, spiser den samme morgenmad hver eneste dag:-)
Men jeg holder også SÅ meget af den ! Glæder mig hver morgen til at begynde min dag med kaffe og A38 med blåbær, havregryn, hørfrø, valnødder og lidt rosiner :-)

Anonym sa...

Jag äter gröt eller musli och fil till frukost. På helger blir lite smoothies och sånt. Rivet äpple, gott! Ska jag börja med. Ha en bra helg.

Tant Grön sa...

Jag försöker äta fil och yoghurt men har svårt för kall mat på morgonen. Ibland blir det smoothie på banan och bär, men allra helst dricker jag Gyllenhammars Gyllenmust med mitt rostade surdegsbröd. Det värmer fint i magen och är ruskigt gott!

Maria sa...

Jag äter gröt med äppelmos när det är kallt och fil med musli när det är varmt. På sommaren är naturell yoghurt med mosade färska hallon och jordgubbar en favorit.

Sandra sa...

Jag har ätit två mackor varje morgon i hela mitt liv, inte så mycket till inspiration där inte ;) Har du sett den här bloggen: http://frukostera.blogg.se/ Där kan man snacka om inspiration :D

Hannele på Hisingen sa...

nyss åt ja skotsk frukost med ägg och bacon :)

Torprosen sa...

Lika tråkig är jag..yoghurt med äpple och ibland lite blandning av solrosfrön, pumpafrön och torkade tranbär, skojar jag till det riktigt blir det kanel på också.Men vad sjutton så länge man gillar det och blir mätt så kommer jag att fortsätta..Ha det gott!Torprosen

Fröken Prickig sa...

Jaaa, samma sak de flesta av årets dagar. Men så vill jag ju absolut inte ha det till middag - samma mat mer än två dagar i rad? Nej tack!

Fröken Prickig sa...

Vad konstigt att man bara kunde välja de där två alternativen, iGoogle och OpenId, så brukar det väl inte vara? Men det är jag, Fröken Prickig som är Anna (också):)