Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

16 juni 2012

Ljuskrona på altanen - CHECK



Just nu har jag svårt att fokusera. Så mycket jag vill, och jag slits mellan hus-/trädgårdsjobb och ateljejobb. Försöker tänka att jag måste beta av en sak i taget, riskerar annars att få kortslutning i hjärnan. Igår gjorde jag klart en kombination trädgård/atelje. En ljuskrona som hängt halvfärdig nere i ateljen blev färdig. Den har löv som dinglar och klongar lite lätt i vinden, skönt ljud. Ljuskronan skulle ha sin plats ovanför bordet ute på altanen, så då skurade jag och fixade till där ute. Skönt nu fick jag bocka av två saker på min inre lista, där det just nu står alldeles för mycket. PS: Liknande ljuskrona finns till salu HÄR DS.
*
I have made a lightcrown for our terrace. With hanging leaves dangling in the wind.

14 kommentarer:

Randiga Tråden sa...

Ur snygg. ljuskrona.

BrittB sa...

Så flott og morsom lysekrone! God idé å henge den ute slik at den kan gi lyd i vinden! Ha en fortsatt fin lørdag! :-)

Anonym sa...

Vilken underbar skapelse! Se till att skriva ned den där inre listan för att undvika kortslutning i hjärnan. Dessutom är det så befriande skönt när man fysiskt får dra ett streck över något som är klart. Ett tips är att skriva varje projekt på en notislapp och samla dem på en vägg. (olika färg för olika projektområden kanske) Då får man en bra överblick över allt. Och när något är klart tar man bort lappen, skrynklar ihop den och kastar den triumferande i papperskorgen :)

Anonym sa...

Så trevligt och fint du har gjort det.
Mysigt med lite pling när man sitter ute, så kan man känna vinden med flera sinnen.
Kram till dig vännen

Hannele på Hisingen sa...

Läckert!

Äppelblom sa...

Känner igen virrvarret i skallen, när det blir varken hackat eller malet. Då hjälper en lista. Jag brukar dela upp den i akuta saker och mindre akuta och beta av allteftersom. Det känns skönt när man får bocka av en del saker och listan krymper.
Trevlig helg!

Bea sa...

Kjempefin lysekrone, Maria!
Kjenner igjen "den indre konflikten" mellom det man skulle og gjerne ville, og det man bare må. Det er en livskunst å prioritere...
God helg, klem Beate

Madde sa...

vackert å trivsam uteplats :-)

Anonym sa...

Så fin...och så passande på mysig uteplats.

metamorphosis sa...

Den ser alldeles udnerbar ut - och så härligt att få med ljud och inte bara utseende i ett alster på det där sättet! :)

(kan fö rekommendera tulpaner - helt klart värda att ge en ny chans)

till-vidas-ara sa...

mycket här också med ljuskronan är underbar där! kramar om i söndagen *¨Lycke

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Härliga somriga bilder och en fin ljuskrona! Inser att jag är i skriande behov av att göra något kreativt nu när jobbet helt plötsligt inte upptar all min vakna tid :-)
Hälsa på om ni har vägarna förbi!

hennihenni sa...

Härlig uteplats!

Fröken Prickig sa...

Mysigt det ser ut:)