Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

25 mars 2012

Söndag



Jag tänker att eftersom mattan, som kanske egentligen är en duk, var så billig på Kupan i Uppsala, så gör det kanske inget att tightsen var lite dyra. Kanske heter det munkabälte. Mönstret på mattan. Jag tänker också på att jag precis vet varför jag inte har en trädgårdsblogg. Här har Kung Vinter precis gjort ett återfall, samtidigt som det planteras frön i Göteborg och fjärilarna fladdrar mellan blommorna i Eskilstuna. Videungen har dock fått kissar, men vi får säga åt den att sova en stund till. Jag hade också velat sova en stund till, men det gick inte. Och dessutom så försvann ju en timma, så det var nog lika bra att stiga upp. Vad ska ni göra idag? Grädda våfflor?
*
The rug, that maybe is a table cloth, was cheap fleamarket.

12 kommentarer:

PillePalle sa...

Dett var jo et fint teppe eller dukk, Maria. Fin mønster og fine farger. Fin søndag til deg. PiPa

Elin sa...

Åhh, det där med sommartid hade jag glömt bort. Tur att du påminde mig! Här är det bara jag som är vaken fast klockan är nio. Tyst och lugnt (och ganska skönt!)

Fröken Prickig sa...

Snygga tights!

Kerstin sa...

Jättefin matta! Grattis till den. Och har du kanske handlat nåt från Vamlingbo också?

Hannele på Hisingen sa...

sonen skulle nog kunna berätta hur den är vävd...

metamorphosis sa...

Du, instämmer i konstaterande ang. att inte ha en trådgårdblogg...(sneglar ut över snödrivor och fläckar av brunt gräs)

Ang. dyrt och billigt så har jag insett att jag shoppar efter måttot "det man förlorar på gungorna vinner man på karusellen" Denna vårens loppisshoppad jeansjacka väger liksom upp förra årets nyköp av vårdskor, osv. Känns rätt bra kan jag tycka. Lagom balans sådär.

Ewa`s Galleri sa...

Fin matta och ännu finare tights, här är våren verkligen på framfart ,har plockat björkris i dag och det börjar slå ut
Pappas rosor hade gröna blad och tulpanerna under blommade,nu går det undan
ha en riktigt skön kväll

Annan sa...

Japp, munkabälte är rätt! Fin!:)

med nål och tråd sa...

Passar finfint på golvet. Det är väl helt i sin ordning att handla dyrt ibland och billigt däremellan. Second hand i stockholm är förresten dyrt, så här blir det dyrt hur man än gör. Om man inte köper det billiga skräpet som snabbt slits ut vill säga.

Sandra Viström sa...

Ja, vi har kalasat idag, ätit våfflor hos vänner och invigt grillplatsen på gården. Men det blåste lite grinigt.

Det är en märklig vår(vinter) i år.
Du finner fina mönster.

Sanna sa...

Fin matta och ännu finare tights <3

Här blev det lite städning utav garage och trädgårdsplock vid huset igår innan vi åkte hem och gräddade våfflor som vi åt med grädde och jordgubbssylt..mums!! =)

SV: Tackar! =)

Hoppas du får en fin vecka! <3

Kraaaaam
Sanna

Solveig Lövendahl sa...

Ja, de är rätt dyra Gudruntightsen, men väldigt fina! (Och sköna!) Och mattan med! Brukar också tänka så, kompenserar enstaka dyra inköp med billiga loppisfynd.