Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

19 februari 2012

Helgens människor

Jag började väl lite sådär vanligt tecknande, med en ammande bebis. Var svårt att få till det perspektivet. Är mest nöjd med handen och armen som jag känna igen från när det begav sig.

Sedan ballade jag ur och teckande en helt vanlig pojk så att han blev helt läskig. Vet inte vad jag pysslade med egentligen. Men kanske bra att inte veta alltid.
*
The sketch from newspaper, this weekend.

8 kommentarer:

Kenneth Forsström sa...

ha ha, det blev väl en bild för mycket helt enkelt fniss

Villblomsten sa...

Nydelig baby :-)
og litt skummel gutt :-)

Beas sa...

Suck...vad talangfullt!

Båda bilderna berör mig. Den översta blir jag lite sorgsen när jag ser eftersom jag aldrig kunde ge mina barn någon bröstmjölk alls, fast gjorde ALLT för att det skulle fungera. Nåväl.

Den nedersta berör mig också. På ett kusligt, obehagligt sätt, men ändå ett nyfiket. Den BERÖR!

Ha en fin måndag!

Kram Bea

Hannele på Hisingen sa...

Fin amningsbild, har själv ammat och nästa generation fortsätter, men är förvånad över att folk bli stötta över ammande mammor... (själv minns jag toppless-perioden).

tant Hannele sa...

(pojken påminner mej lite om en låång elev på skolan där jag vikarierade, i lång svart lederjacka, piercad, svartmålad i ögonen... På rasten kom han och viskade till mej (en kort liten tant): "Vi är inte så farliga som vi ser ut";)

Jag trivs väldigt bra med ungdomar i den "besvärliga" åldern..

Annas resa sa...

Jag gillar verkligen dina illustrationer! Kanske något att ytterligare komplettera shopen med så småningom?

ha det gott och sköt om dig!

metamorphosis sa...

Åh, den ammande bäbisen... <3

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Jag gillar dina teckningar Maria!!!
Kram
Becky