Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

8 december 2011

När andan faller på


Dagarna går lite för fort. Önskar att jag kunde bromsa farten lite. Nu har vi iallafall fått snö som jag tror blir kvar. Vi behöver snön häruppe för att få något ljus. Snart hinner solen knappt gå upp innan den går ner igen. På matbordet ligger Hyveltjuven-spelet redo så att vi kan ta en spelrunda lite när andan faller på. Jag har bakat lite julgodis, ska se om jag hinner fota det idag och ger er lite av mina favoritrecept.
*
Christmas in the kitchen.

8 kommentarer:

Lena Andersson sa...

Jag har härmat dej denna jul jag har också använt min lilla söta julgransfot till ljusstake. Jag har en lika dan och tyckte det var så gulligt när jag såg det hos dej förra julen.

christina sa...

Åh, i den där soffan vill jag sitta och dricka kaffe, långsamt! :-)Supermysigt!

Viktoria - Jag blir aldrig kung. sa...

Oj, vad mycket jul du har!
Avundsjuk.
Jag önskar att snön kunde komma till Halmstad.
Så att det sprids lite vinter och jul.
Jag behöver det.
Jag får väl drömma mig bort i dina fina röda foton.
Fina, fina röda och vita jul.

DollybirdRetro sa...

Vilka fina stämningsfulla bilder!
Och vilken underbar kökslampa i plast! 12 poäng till den!

Ha en fin kväll!

Linda

marie-louise sa...

Lycko er som har snö:)

Jo sa...

Oj,vad mysigt du har det! Hoppas att er snö får lilla kvar, vår regnar bort just nu.

Vardaxlyx sa...

Hej! Va fint du har gjort det! Önskar dig en KANON trevlig fredag! KRAM

med nål och tråd sa...

Åh snö!! I stockholm är det Skånsk vinter med regn och 2 grader plus. Mysigt med julgodis, det har hamnat på min lott i knytkalaset på julbordet.