Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

27 december 2011

Längtar

Julhelgen hinner knappt ta slut innan jag drabbas av värsta lusten att röja bort allting. Nu längtar jag plötsligt efter ljus och rena ytor. Jag längtar efter att städa och sortera. Men jag får väl hålla mig några dagar till.
*
Now I longing for light and clean surfaces. I want to put away all Christmas stuff, but I need to wait some more days before I do it.

12 kommentarer:

Elisabeth sa...

Känner så väl igen mig i känslan. Livet börjar på nytt när julandet är över.

marie-louise sa...

nejnej, jag vill ha allt kvar ett bra tag till!

Det växer sa...

Varför då? Det är ju nu som det är som bäst. Det är jul. Fyllt kylskåp med massor av god mat och kakor. Det är vackert pyntat och vi är lediga!

Hannele på Hisingen sa...

Hihi, därför är det bra att börja 1:a Advent, så man hinner njuta av julen :)

Lena Andersson sa...

Håller med, jag tog bort julljus stakarna på frukost bordet och även den röda duken när jag skulle äta frukost. i Uppsala har vi 8 plusgrader.

Jeanette Nord sa...

Håller helt med dig! Snart åker granen och pyntet ut och vårblommorna in! Möjligen får ljusslingor och el ljusstakarna vara kvar ett tag till. Det blir så mörkt annars.... Mina tobaksblommor från i somras blommar fortfarande i en kruka på terassen så våren kan lika gärna komma...

Lise B sa...

Kanskje du startet julen litt tidlig, ikke rart man blir lei når det har vært jul i ukesvis:) Her har vi hatt jul bare fra lillejulaften, med unntak av vinduene, så vi holder til 2. januar i alle fall. Da jeg vokste opp stod juletreet i alle fall til 6. januar, og ofte til 12. Det går ikke lenger.

Call design sa...

När julen och nyår är förbi så är det skönt att plocka fram lite färg som tillhör våren.
Känner som du!

re.do sa...

Känner precis som dig! De känns bara ivägen nu, allt pynt. Vill känna det nya året nu :)

Anna sa...

Hej håller med jag kände starkt behov av att röja, kanske beror det på att vår nya ytterdörr tar upp hela hallen med karm och allt!

Elin sa...

Jag väntar nog till efter nyår, men jag kommer på mig själv med att drömma om att måla väggarna vita och ha lite mer limegrönt och turkost här hemma, så lite vårlängtan har nog jag också! Tänk att man ska ha så bråttom jämt :)

metamorphosis sa...

Mjo, viss längtan efter att röja och rensa finns nog - men jag vill nog hänga kvar i julen ett litet tag till!