Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

2 december 2011

A whole box


Idag har jag städdag. Det behövs verkligen. Allt har hopat sig och dammet har rullat under möblerna (men nu är det snart allt infångat). Snart ska jag ta en paus och käka en mandarin. Har köpt en hel låda. Egentligen kanske det inte heter mandariner, men när var barn kallade man alla för mandariner - så jag tycker att det passar bäst. Kanske kan man använda lådan till något fint sedan!
*
A whole box with mandarins.

6 kommentarer:

Ulrika sa...

Skulle kunna äta en hel Adam låda själv på en kväll, de e ju såååå goda nu. Hörde ett barn sm hade ett bra namn som innefattar alla liknande frukter "småcitrusar". Trevlig helg.

Hanna sa...

Mums.
Kram
HAnna

till-vidas-ara sa...

mandariner ja! ju kallar de dem clementiner eller annat, sak samma..
fina bilder fina du *+'+***

kramar en fredag, Lycke

Sandra Viström sa...

Mumsigt, önskar jag hade haft några hemma hos oss nu. Trevlig helg!

Anna Stilla sa...

Mitt hem behöver också städas men jag blundar, blundar hårt...

hennihenni sa...

Fint med den blå färgen på lådan och de orangea skalen. Ett julpynt det också :)