Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

20 november 2011

Fånga myset!



Mitt i vardagssnurren så får man försöka fånga myset. En helt vanlig kväll klippte vi ur förra årets jultidningar, drack glögg och tjuvlyssnade på julmusik. Vi måste ju ladda lite inför nästa helg då jul- och adventssakerna ska fram. Jag sparar det mest inspirerande ur gamla jultidningar i mina julpärmar.
*
I cut out the most inspiring Christmaspictures and collect them in folders.

7 kommentarer:

Gunnar sa...

Ja det ser verkligen mysigt ut. Är det redan nästa helg som adventsakerna ska fram? Ja nu ser jag i almanackan att 1:a advent infaller redan den 27:e nov.

med nål och tråd sa...

Mys-pyssel is the shit. Jag sitter här en söndagsförmiddag och försöker mysa ensam, men inget går upp mot sällskap!

Solveig Lövendahl sa...

Ser underbart mysigt ut! Och vilken söt skata du gjort! Ha en fin söndag!

PillePalle sa...

HErlig med puslerier og stemningsfulle bilder.
Fin søndag til deg, Maria.
KRam, PiPa

Marina sa...

Låter mysigt! Att fånga vardagen sådär behöver man göra ibland.

Kram!

Lise B sa...

Så smart du er! Et eksempel til etterfølgelse. Jeg har hauger med blader jeg har spart på, og da er det ikke så enkelt å finne akkurat det man skal ha

Cattis sa...

Ååhhh..du har verkligen fångat julpysmyset med fotona!! vill också hem och pyssla nu! Myyysigt! =)