Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

12 oktober 2011

Mental värme




Boostar mig med lite mental värme nu när långkalsongerna har åkt på. Minnesbilder från Nice och en solig strand. Apropå sista bilden så arbetar jag nu med ett av mina mission - att återanvända böcker. Pärmarna blir ju anteckningsböcker och boksidorna håller på att få andra uppdrag.
*
Sunny memories from Nice. Necessary to have a little bit mental heat when it is coolder outdoors.

8 kommentarer:

Jeanette Nord sa...

Jag håller också på och jobbar med gamla böcker just nu. Samlade på mig en hel hög på loppisar i somras, vissa mer än 100 år gamla. En del används till papier mache men de allra äldsta har jag andra planer för...

Mina dagar sa...

Åh, jag känner hur härligt det var och är när jag ser bilderna:)

I dag ska jag göra ditt recept på Müsli. Tack för det!!

Ha en fin onsdag.
Kram

Emilia sa...

Härliga bilder!
Och spännande med bokåteranvändning!

till-vidas-ara sa...

Vilka underbara bilder! Älskar den första - den är alldeles särskilt speciell, känns så kärleksfull tycker jag. och vad bra med dina återanvändaridéer av böcker! Mental värme..det behöver jag med idag..massor. Litens vagga föll i golvet inatt!!!

kramar Lycke

MrsUniversum sa...

Vilken träffande rubrik. Bilden på stenarna blev genast varm och go!

Och bokåtervinning vet jag du att du är bra på!

Gunilla sa...

Fantastiskt fina bilder! Den översta med stenarna har jag suttit och njutit av en lång stund. :)

Hannele på Hisingen sa...

en bok och strand, mysigt

Broarne sa...

Här, en stor beundrare av dig!
Annmarie