Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

17 maj 2011

Semesterdagar

Ursäkta vänner! Det känns som om jag lurats lite. De sista två veckorna har jag inte alls suttit framför datorn och bloggat, jag har tagit en välbehövlig semester. Liksom svävat runt i en egen liten bubbla med familjen på Cypern. Ungefär såhär har jag legat varje dag och läst böcker under tiden barnen lekt i sanden. Jag har inte kopplat upp mig alls under dessa två veckor, bara kopplat av. Inläggen förprogrammerade jag innan jag åkte eftersom jag inte vill tala om för världen att jag inte är hemma. Och nu när jag kommer hem så blir jag så glad över alla kommentarer jag fått under tiden jag varit borta, tack! Och kul att många vill vara med i utlottningen. Och förlåt att jag "lurats"!

 Känns som om det är ganska nyttigt att så fullständigt koppla bort sig från det vanliga livet. Jag har ju svårt att vara helt ledig när jag är hemma eftersom jobbet är hemma. Så om jag ska känna mig 100% ledig så måste jag nästan åka bort. Jag har ätit gott, mått gott, solat, läst många böcker (6,5 bok på 13 dagar) och umgåtts med familjen. Här är en bild på vad jag ätit till frukost varje dag (vi köpte hotellfrukost)
I have been on a vacation at Cyprus for two weeks. Wonderful!

14 kommentarer:

Unknown sa...

Din lille snyder ! :-)
Dejligt at du fik en velfortjent ferie :-)

Maria sa...

Så mysigt! Och vilken härlig frukost! Den kan jag tänka mig att äta varje dag.....

EVA / whiskyochchampagne sa...

Underbart med solsemester !!! Och vilken frulle...mmm me like !

♥ ♥ ♥
KRAAAM EVA

Petra sa...

O.... how lovely!!
Good for you ;-)

Lotten sa...

Åhh vad härligt det ser ut!

marie-louise sa...

Härligt Maria!

4U2 sa...

Vad härligt! Och helt rätt, man måste få ha lite "ledigt"!

Kerstin sa...

Hahaha, det gjorde du rätt i. Att ta semester och inte tala om det för världen. Finurlig lösning med förprogrammerade inlägg.

Emilia sa...

Härligt med semester!

thejeanettishway sa...

oj!!!
men så många böcker...
jag får inte läst nånting med barnen kring benen...
kraaam och välkommen hem :)

till-vidas-ara sa...

Hahaha..du är för rolig du :) Här tror man att man får sitt dagliga till livs och så ligger du på playan, hehehe..men så smart, ska sno det nån dag! Lät underbart det där! Minns du sa det om prickiga hästarna! Har bara en, från när jag var liten..så fin! Men såna där fina glas med gammeldags tivolikänsla vill jag hitta. Dessa glas..som mest går sönder förr eler senare! Hade 6 jättefina såna där lite äldre jag fann på loppis, men nu bara ett kvar..gr!
Kramar Lycke

Anonym sa...

Hihi, som trogen läsare från din start så hade jag det på känn. ;) Jag tänkte senast i förrgår att "undra var de är på semester nu". Vad härligt för er! :)

//Ann@

Jutis sa...

Såna små vita lögner är helt ok! Jag vill inte heller berätta för världen när jag är borta! Vad skönt med solsemester!!!

Maria sa...

Klurigt Ann@ att du blev misstänksam, det var ju ungefär samma tid förra året =)