Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

8 april 2011

Rocka fett

Fredagar är en ledig dag. Eller ledig och ledig - alltid en massa hemmajobb att göra. Men lillasyster är hemma. Ingen mamma behöver klä på sig och skjutsa till dagis. Då rockar jag fett i morgonrock halva dagen. Jag jobbar ju så bra i morgonrock! Och så matchande tjocksockor till det - dagens outfit!
Fridays are a day off. But not so off - always a lot of home work to do. My little girl is at home. No mother needs to get dressed and bring to kindergarten. Then I work so well in the dressing gown! And so matching thick socks to it - today's outfit!

9 kommentarer:

od Andulky sa...

Låter som härliga fredagar!!

Hanna sa...

Ha en fin helg.
kram
Hanna

Lotten sa...

Mm vad härligt det låter!

Gunilla sa...

ja visst är det härligt att gå och mysa i en morgonrock!!!

Unknown sa...

Visst är det mysigt=) jag brukar gåomkring i pyjamas halva dagen när jag är ledig.

Udda Bella sa...

Fantastisk fredag! Tycker de låter mys o bara vara hemma i ull sockar o morgonrock!

jeanette sandelin sa...

om det var en morgonrock så måste jag få kalla dig välklädd :)
kram och ♥

Linda sa...

Vilken härlig start på helgen! :)

Jenny sa...

Ja! Morgonrock is da shit! ;)