Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

30 mars 2011

Skålar?/Bowls?

Ibland så gör jag saker som inte är ett dugg funktionella. Mest en lek med färg och form. Jag måste testa olika idéer. Som här. Tre skålar? i plåt. Den första heter: Mister du en står tusen dig åter, kom ihåg det när du gråter. En skål för kärleken Det kommer en ny vår!
Här är de tre tillsammans:

Apropå Det kommer en ny vår! så är det ju bra att tänka när man tittar ut genom fönstret och inte ser en enda krokus (se mitt förra inlägg). Jag förstår om ni i Krokusland inte är avundsjuka =)

* I have made some bowls or again just a play with tins. Not so functional.

10 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Asså...jag gillar de...kärlek är ju inte fel,jätte söt! <3

thejeanettishway sa...

tja... vad kan man säga... skönhet, glädje, värme och fantasi :) du är en pärla ♥

Annan sa...

Men de borde fungera istället för blomfat? :)
fina. Påminner också om kronor (för huvuden alltså)!

jejja79 sa...

oh, supersöta, tycker oxå att man kan använda dem som blomfat. Kanske till några vårlökar, de kan man ju bara placera rakt i utan jord. =)

Fröken Henriksson sa...

Vilka läckra skålar!! Man blir ju glad bara av att titta på dem :) Du är verkligen otroligt kreativ och full av inspiration!!!

Pella sa...

De är fantastiska! Vilken fantasi! De är ju små konstverk de där!

Erica Bessant sa...

Gladskålar! Skulle ju vara hur fina som helst som "blomkruksfat". Jag gillart!

koralee sa...

I love these!!!! You are so clever my friend. xoxoxo Happy day to you.

Karin sa...

härliga! jag är så sugen på att gå återbrukskursen på sätergläntan i sommar, det ser så himla kul ut!

Anita sa...

Även hos mig lyser krokusarna med sin frånvaro så dina konstverk muntrar verkligen upp. Tack!