Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

21 februari 2011

Här bor dottern

Här är äldsta dotterns nyfixade rum.
Hon bor i det som tidigare var vår tvättstuga, därav det lilla fönstret.
Fick bli en sådan lösning eftersom vi hade ett rum för lite, och
tvättmaskinen rymdes i garaget.
Här hade hon tidigare en loftsäng med en soffa under,
men hon brås på sin mor och vill ändra ibland.
Sneglade först på en ny hylla från Ikea, men det
blev istället en vi-tager-vad vi-haver-lösning.
Möbler fick flytta från ett rum till ett annat.
Och så blev det så här:

Hon har flera fina hörnor i sitt rum, hon tycker om att arrangera
prylar (kanske också ett arv från mamman, vem vet?) Yesterday we move furnitures and clean-up in our eldest
daughters room.

16 kommentarer:

Hanna sa...

fint dottern har det.
ha en bra dag!
kram
Hanna

Unknown sa...

Så fint det ble!!!

Jenny Bergvall sa...

Det ser ju urmysigt ut!!

gult hus i svingen sa...

rommet er så fint :) Mange fine detaljer å hvile blikket på her:) Vår datter synes også det er morsomt å arrangere, fikse og ordne:) Både mammaen og pappaen er sånn da:)

klem Trine:)

Anna sa...

så fint, jag ska nu börja inreda vår sons (3-år) rum efter renovering.

4U2 sa...

Fin liten plats för en växande dotter!

Emilia sa...

Så mysigt hon fått! Försöker fixa min dotters rum under sportlovet, men tycker det är svårt att få till :)

od Andulky sa...

Så fint hon har!!

Lotten sa...

Så fint hon har det!

Cecilia sa...

Sådan mor, sådan dotter. Vad fint hon har det.

Pysselfarmor sa...

Så fint det blev i båda rummen! Och smurfar! Den samligen ska dottern vara rädd om.
Härligt med en musiker till son.

Petra / Popetotrora sa...

Jättefint! Gillar verkligen den gula hyllan. :-)

Birgitta sa...

Så mysigt hos äldsta dottern.
Kram Birgitta

Petra sa...

Ola Maria!

You got awarded! You are such an inspiration to me, putting a smile on my face! Check out my blog... Big hug from Holland!

ewa-christine sa...

Hej där och tack för kommentar hos mig. Så fint det blir och vad praktisk lösning, tvätten behöver ju inte eget rum och hade nog inget emot att flytta!!

Fröken Prickig sa...

Kul att din äldsta dotter bor i en gammal tvättstuga, min bor ju i ett gammalt pannrum, nu känner jag mig inte så ensam och konstig:) Gillar smurfsamlingen, jag har bara en smurf (med trumma) så det är ju inte någon samling. Önskar jag hade fler! Och vad städat och fint;)