Välkommen! Här bloggar konsthantverkare Maria Öqvist Öhman om färg, kreativitet, konsthantverk, hem och tankar.

9 december 2010

Soltorkadtomat-pesto

När jag tidigare i höst bloggade om att jag lagat pesto
med soltorkad tomat, så fick jag förfrågan
om receptet. Jag är inte så snabb alltid, så det kommer först nu.
Jag gör så här;
Häll först lika delar:
- riven stark ost (jag tar Västerbotten)
-soltorkade tomater i olja
- solrosfrön (man kan såklart ha pinjefrön också)
i en matberedare.
Riv sedan vitlök efter tycke och smak, häll i olivolja så att
den inte blir för torr, salta och peppra.
Och mixa allt tills solrosfröna krossats.

Supergott tex på en macka eller pasta.
Men sorry folks, ser inte alls lika god ut på bilden nedan som den är=) Pesto with sundried tomatoes. Yummi!

1 kommentar:

Maria sa...

Nu har jag skrivit ut det!! Ska försöka hinna med att göra lite i helgen. Tack!!